Forfatteren

Jeg hedder Anne-Marie Donslund, er født i 1966 i et indremissionsk bageri i Ikast. Min morfar gik til Alperne, min far tog på konditorskole i Schweiz, selv har jeg rejst halvdelen af jorden rundt og tog på universitetet i Århus, hvor jeg læste Idéhistorie og Æstetik&Kultur.

Jeg købte min første dagbog som 12-årig, fordi jeg fik brug for et hemmeligt rum til mine egne tanker. Jeg skrev breve med en masse pennevenner. Og jeg skrev kærlighedsdigte, der fyldte en A4 side hver og var foldet sammen i en Lancomeæske. Da jeg besluttede mig for at blive forfatter, smed jeg det hele ud.

Min første bog hed Saras Stil. Den udkom i 2003. Siden har jeg skrevet en del børne- og ungdomsbøger, mange sammen med andre. Fordi jeg kan lide at arbejde sammen, fordi jeg er et socialt væsen, fordi det er sjovt at se, hvad der sker i samarbejdet.

magiskbogaarhus ??????????????????????????????? 8W4Y6371

